پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نرگسی آماده بهره برداری شد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش دریافتی ایرنا، سید عبدالله موسوی افزود: این پروژه با ظرفیت جمع آوری و فشار افزایی روزانه 19 میلیون فوت مكعب گازهای همراه نفت اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت های زیست محیطی این شركت ، بیان كرد: این پروژه در همسویی با برنامه های صیانتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب و با هدف حفظ محیط زیست از طریق جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت و تزریق آنها به میدان نفتی نرگسی طراحی شده است.

موسوی افزود: در این پروژه 10 ردیف الكتروكمپروسور برای جمع آوری و فشار افزایی گازها تا حدود سه هزارپام (پوند بر اینچ مربع)،یك واحدنم زدایی گاز، خطوط لوله برای ارسال به چاه های تزریقی وتسهیلات سر چاهی مورد نیاز تزریق و یك خط انتقال برق 66 كیلو ولت دومداره به طول حدود 30 كیلومتر احداث شده است.

موسوی همچنین اتاق كنترل، آزمایشگاه مركزی، سامانه ایمنی و آتش نشانی، تجهیزات مخابراتی و امكانات رفاهی را از دیگر تاسیسات احداث شده در این پروژه برشمرد.

مدیرمهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، ادامه داد: این پروژه با نظارت كارشناسان این مدیریت به صورت ای.پی.سی (طرح و ساخت همزمان) از سوی یك شركت پیمانكار ایرانی با اعتبار 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات پروژه های سرمایه ای شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرا شد.

براساس مطالعات كارشناسان مهندسی نفت، با تزریق گاز به میدان نفتی نرگسی، علاوه بر آسان تر شدن عملیات استخراج، حجم نفت قابل استحصال این میدان به میزان 120 میلیون بشكه افزایش خواهد یافت.

میدان نفتی نرگسی واقع در30 كیلومتری شمال شهربرازجان در استان بوشهر، در سال 1353 كشف شد.

این میدان در محدوده عملیات شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران از شركت های تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار دارد. ك/1

539 /679





:: برچسب‌ها: پرندگان , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: